17 Julai 2009

PERJUMPAAN TIGA PENJURU


Hari ini, 17 Julai 09 telah diadakan Perjumpaan Tiga Penjuru. Ramai ibubapa yang hadir untuk berbincang dengan guru tingkatan dan guru mata pelajaran berkaitan pencapaian anak mereka dalam peperiksaan pertengahan tahun. Ada yang gembira dan ada yang kecewa. Antara kata-kata ibu bapa yang datang kepada guru tingkatan dan anak mereka ialah:
cikgu tolonglah tengokkan anak saya di dalam kelas...
cikgu pukullah anak saya jika mereka degil dan malas janji mereka cemerlang dalam pelajaran....
dari jauh ayah datang... keputusan kau mengecewakan ayah...
masa cuti baru ni anak saya tido dan tengok tv saja..malas buat ulangkaji....
macamana anak saya dalam kelas cikgu?.....
mak bukan nak yang lain, mak nak anak mak berjaya saja.....
jangan cakap macam tu dengan cikgu, kamu kena hormat cikgu!.....
tolonglah berubah... mak dan ayah tak nak tengok keputusan macam ni lagi!....
anak saya ni ada harapan dapat A tak cikgu?.....

Begitu tinggi harapan ibu dan ayah mereka shingga menitis airmata si anak dan bergenang air mata si ibu. Semoga akan ada perubahan pada anak didik kami. Kami sebagai guru akan tolong selagi mampu dan selagi terdaya. Tinggi harapan ibu bapa tinggi lagi harapan kami guru-guru!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan




MySpace Layouts
MySpaceLayouts

PANORAMA DAN PRASARANA